Wat is nieuw versie 1.2624.3.1
Hier onder vind je een overzicht van de nieuwe functionaliteiten vanaf versie 1.2624.3.1. Voor gedetailleerde omschrijving van de topics verwijzen we je door naar onze handleiding die je in het pakket onder de F1 knop kunt vinden.
Informatie over oudere versies kun je onderaan dit scherm terug lezen!
<<laatst aangepast 6-5-2022 N. Hartendorf>>
Nieuwe Update versie 1.2624.3.17 (beschikbaar vanaf 6-5-2022)
Nieuwe Update versie 1.2624.3.16 (beschikbaar vanaf 29-4-2022)
Nieuw in Update versie 1.2624.3.15 (beschikbaar vanaf 26-4-2022)
Nieuw in Update versie 1.2624.3.14 (beschikbaar vanaf 19-4-2022)
Nieuw in Update versie 1.2624.3.13 (beschikbaar vanaf 11-4-2022)
Nieuw in Update versie 1.2624.3.12 (beschikbaar vanaf 7-4-2022)
Nieuw in Update versie 1.2624.3.11 (beschikbaar vanaf 4-4-2022)
Nieuw in Update versie 1.2624.3.10 (beschikbaar vanaf 27-3-2022)
Nieuw in Update versie 1.2624.3.9 (beschikbaar vanaf 21-3-2022)
Nieuw in Update versie 1.2624.3.8 (beschikbaar vanaf 11-3-2022)
Nieuw in Update versie 1.2624.3.7 (beschikbaar vanaf 7-3-2022)
Nieuw in Update versie 1.2624.3.6 (beschikbaar vanaf 28-2-2022)
Nieuw in Update versie 1.2624.3.5 (beschikbaar vanaf 21-2-2022)
Nieuw in Update versie 1.2624.3.4 (beschikbaar vanaf 14-2-2022)
Nieuw in Update versie 1.2624.3.3 (beschikbaar vanaf 4-2-2022)
Nieuw in Update versie 1.2624.3.2 (beschikbaar vanaf 28-1-2022)
- Relaties
- ADN Berichtverwerking en digitale documenten
- Workflow/automatische handelingen
- Polissen
- Schades
- Abonnementen
- Algemeen
- Mailen
- Financieel
- Sjablonen
- Prolongeren
- Selecties
- Appviseurs Klantportaal
RELATIES:
* Als je een prospect hebt waaraan een relatie gekoppeld zit die historisch is kun je dat vanaf nu zien. Open hiervoor de prospect en klik onderaan het scherm op tabblad "relaties". Door op het klokje te klikken worden de historische gekoppelde relaties getoond:
* Als er bij het communicatieprofiel van een relatie ingesteld staat dat er per e-mail gecommuniceerd wordt en je verwijdert vervolgens het e-mailadres van deze relatie dan krijg je vanaf nu een melding dat het communicatieprofiel aangepast wordt van e-mail naar "post":
* Vanaf nu is het mogelijk dat, wanneer je een aanhef wijzigt op een relatiekaart, automatisch het geslacht van de betreffende relatie aangepast wordt. Dit scheelt weer een extra handeling als u per ongeluk een verkeerde aanhef heeft gekozen of dat iemand een ander geslacht doorgeeft dan wat er bekend is in Assu:
ADN BERICHTENVERWERKING/DIG.DOCUMENTEN:
* In het scherm voor het verwerken van overige ADN berichten is er in het lint een knop toegevoegd waarmee je de betreffende polis bij een bericht kunt tonen. De knop heet dan uiteraard ook "Toon polis":
* Digitale documenten kunnen door middel van een instelling nu automatisch gekoppeld worden ongeacht dat het om een losse polis of een pakketpolis gaat bij de aanlevering (staat in Assu bijvoorbeeld als pakketpolis maar wordt als een losse polis aangeleverd).
Je dient hiervoor naar de APLAZA instellingen te gaan onder het witte boekje en daar helemaal onderaan een vinkje neer te zetten:
* Bij het overzicht van nieuw contract berichten kun je nu ook het kenteken van een auto terugzien als deze meegestuurd wordt:
WORKFLOWS/AUT.HANDELINGEN:
*Er is een nieuwe trigger toegevoegd bij de automatische handelingen waarmee je, wanneer je de relatiesoort omzet naar een andere soort (bijvoorbeeld prospect naar relatie) bijvoorbeeld een brief kunt versturen of een taak aan kunt maken voor de betreffende relatie:
* Er is een nieuwe tijdgebonden servertaak waarmee je automatisch een relatie op prospect kunt laten zetten wanneer het laatste actuele product op historisch komt te staan. Het is de servertaak "RelatiesZonderActueelProductProspectMaken". Lees hier hoe je een automatische servertaak aanmaakt.
* Er is een nieuwe tijdgebonden servertaak waarmee je automatisch een historische relatie of prospect laat verwijderen X maanden nadat de relatie op historisch gezet is. Het is de servertaak "VerwijderRelatiesXMaandenNaHistorischGemaakt". Lees hier hoe je deze automatische servertaak aanmaakt.
* Er is een automatische handeling toegevoegd waarmee je een e-mail naar een maatschappij kunt laten versturen op het moment dat er een document toegevoegd wordt aan het documentenarchief van de polis, schade of bancair product. Zorg ervoor dat het producttype op "polis" staat bij het aanmaken van je automatische handeling trigger zodat je bij de handeling "maatschappij" kunt selecteren.
Je kunt zo bijvoorbeeld een automatische mail naar de maatschappij sturen op het moment dat je een SAF in het document van de schade zet.
* In de Workflow module kun je nu ook een actie aanleggen waarbij er een digitaal document verzonden wordt naar een relatie om te ondertekenen. Als de Workflow eenmaal gestart is worden de PDF documenten getoond van de hoofdrelatie. Hieruit kun je een keuze maken welke je digitaal wilt laten ondertekenen.
POLISSEN:
* Als je een factuur verstuurt vanuit een pakketpolis en je hebt bij je algemene instellingen aangevinkt staan dat er voor die bepaalde factuursoort een bepaalde bijlage meegestuurd moet worden, dan worden vanaf nu ook de bijlages uit de onderdelen meegestuurd als je de factuur gaat verzenden.
Onder het witte boekje bij je algemene instellingen kun je de bijlages bij een bepaald factuurtype inregelen:
Voor bovenstaand voorbeeld geldt dan: als je een algemene factuur aanmaakt voor een pakketpolis dan worden nu ook voor de onderdelen de bijlages die voldoen aan de documentbeschrijvingen "algemene communicatie" en "groene kaart" meegestuurd met de factuur.
* Als je in een pakketpolis zit kun je nu onderaan het scherm bij de onderdelen de objectgegevens zien:
* Er zijn twee nieuwe SIVI dekkingscodes toegevoegd bij de dekkingen op de poliskaart: dekkingsgebied en gezinssamenstelling:
*Als je in een polis naar de pakketonderdelen gaat kun je nu helemaal rechts de product omschrijving van het betreffende onderdeel zien staan:
*In de categorie motorrijtuigen polissen is het nu ook mogelijk om bij bromfiets, caravan, aanhanger en vaartuig het veldje "inclusief BTW" aan of uit te vinken:
*Als je op een poliskaart een collectiviteit selecteert kun je nu in het scherm wat volgt voor de collectiviteit in een extra kolom zien wat de omschrijving is die op de betreffende collectiviteit aangegeven staat:
* Bij opstalpolissen is er op de polis onder tabblad "opstal object" een extra tabblad toegevoegd waarin je een lijstje met periodieke keuringen kunt kiezen. Deze keuringen dien je vooraf wel eerst toe te voegen via de Stamtabellen. Ga via tabblad "Stamtabellen" naar "Assurantiën" en kies daar voor "Opstal keuringsrapporttypes". Je kunt hier je overzicht aanleggen van periodieke keuringen.
SCHADES
*Het is nu mogelijk om op een schadekaart een schade locatie toe te voegen. Je vindt deze optie onderaan de schadekaart bij "omschrijving". Onder de schade locatie is er ook een plek waar je een kleine toelichting toe kunt voegen. Wil je een uitgebreide toelichting toevoegen, doe dit dan bij het details veld links:
*Op de schadetegel is de knop voor historische schades aangepast naar een wekkertje zodat deze hetzelfde is als voor bijvoorbeeld een historische polis:
ABONNEMENTEN:
*geen nieuwe items in deze Upgrade
ALGEMEEN:
* Voor gebruikers van de Regiobank koppeling hebben we naast de automatische import nu ook een mogelijkheid om zelf handmatig regiobank bestanden in Assu te importeren. Hiervoor is er in het lint van de cockpit helemaal rechts een Regiobank knop bij gekomen. Klik hierop om de import te starten. Hoe de gehele import werkt kun je hier lezen.
*In het docarchief heb je nu de mogelijkheid om een bestand wat een afbeelding bevat om te zetten naar een PDF bestand:
* Als er bij een bancair product een maatschappij gevuld is dan kun je deze vanaf nu ook terugzien in je startscherm waar je de bancaire producten kunt zoeken. Er komt dan een extra kolom achter je overzicht te staan waarin je de maatschappij(en) kunt zien:
* Je kunt nu aangeven dat, wanneer je een taak aanmaakt, de taak standaard de prioriteit "hoog" krijgt. Je doet dit via de Stamtabellen (je dient hier de goede rechten voor te hebben!). Ga via de Stamtabellen naar "Algemeen - Taakonderwerpen" en zet daar de prioriteit op "Hoog". Wanneer je nu een taak aanmaakt zal je zien dat de taak gelijk op prioriteit "Hoog" staat:
Je hebt qua prioriteit de keuze uit: hoog, normaal, laag en geen.
* In het takenoverzicht worden taken met een hoge prioriteit nu vet gedrukt getoond:
* Ook is er in het takenoverzicht een kolom toegevoegd waarin je kunt zien wat de datum is waarop de taak aangemaakt is:
*Bij de AWI instellingen kun je vanaf nu aangeven welke aanhef code er gebruikt moet worden indien er bij een relatie op de relatiekaart aangegeven staat dat de persoon overleden is. De koppeling kan zo op de juiste manier doorsturen naar AWI wat de aanhef moet zijn (Erven van):
*Bij de algemene gebruikersinstellingen onder het witte boekje kun je aangeven of een geopend scherm al dan niet gemaximaliseerd geopend moet worden. Hierdoor kun je op hele grote schermen de dossiers kleiner laten openen:
* Als je op een maatschappijkaart naar de automatisch verwerkte documenten gaat zijn de knoppen aangepast. Je kunt nu een export maken naar Excel, je kunt sluiten en sluiten/opslaan:
* Als je een rapportage aanmaakt voor een betalingsregeling kun je nu de velden aangeven die ervoor zorgen dat dezelfde informatie op de rapportage getoond wordt die je bij de gekoppelde polissen op het tabblad bij de betalingsregeling ziet staan.
* In je gesprekken inbox waar je je chats ziet staan is er nu de mogelijkheid bijgekomen om een chat van een collega over te nemen (als deze bijvoorbeeld met vakantie is). Er is hiervoor een knopje "bericht overnemen" toegevoegd in je chatscherm. Voor chatten met je relaties dien je gebruik te maken van onze Appviseurs app.
* Bij de importfunctie van prospects is er in de wizard een extra kolom bijgekomen waarin je de geboortedatum van de relatie ziet staan. Als er relaties zijn die erg op elkaar lijken, maar wel een afwijkende geboortedatum hebben, dan kan die geboortedatum de doorslag geven over aan welke Assu relatie er gekoppeld gaat worden.
MAILEN
* Als je gebruik maakt van de e-mail editor om mails vanuit je docarchief te beantwoorden dan is er nu en mogelijkheid om zo ook je sjablonen te kunnen gebruiken. Vink hiervoor eerst via je standaard gebruikersinstellingen onder het witte boekje het vinkje aan zoals aangegeven in onderstaande afbeelding:
Als je nu vanuit je docarchief een EML mail gaat beantwoorden komt er een wizard waarin je je sjablonen kunt kiezen:
* In de AssuMailbox kun je bij de account instellingen een vinkje zetten bij "agenda synchroniseren" voor een snellere en minder foutgevoelige synchronisatie:
* Als je gebruik maak van onze Assumailbox, wordt nu gelijk de agenda mee gesynchroniseerd als je bij de instellingen (witte boekje, gebruikersinstellingen, tabblad "outlook agenda") aan hebt staan dat de agenda gesynchroniseerd moet worden:
* In de AssuMailbox is er nu ook de mogelijkheid om met concepten te werken. Als je met een mail bezig bent en je sluit deze af door middel van het kruisje rechts bovenaan je mail dan kun je de mail later altijd weer ophalen uit je concepten. Na het versturen van d email zal hij automatisch verdwijnen uit de concepten:
* Als je vanuit het lint van een produktkaart een e-mail verstuurt volgt er een e-mailwizard waarin je aan kunt geven aan wie je een e-mail wilt gaan versturen en welk sjabloon je hiervoor wilt gaan gebruiken. Stap twee van deze wizard is duidelijker geworden omdat de rollen van de betreffende relatie er duidelijker instaan:
* In deze Upgrade is er een nieuwe koppeling bijgekomen: de VCN koppeling. Deze koppeling kun je terugvinden in het lint van de relatiekaart. Open de betreffende relatiekaart en klik in het lint op de VCN knop. De gegevens van je relatie worden nu doorgestuurd naar VCN. Er komt geen reactie terug. Dit is een koppeling die 1 kant op werkt!
Je hoeft nu niet langer zelf de relatiegegevens op de VCN site in te voeren. Met 1 druk op de knop ben je vanuit Assu op de VCN site. Veilig, snel en efficiënt.
Deze koppeling is niet direct beschikbaar omdat hij eerst nog in pilot staat bij onze pilotkantoren! Houd de site in de gaten voor meer informatie.
* Ieder jaar is het weer zover. Je bedrijfscertificaat dient verlengd te worden. Dit kon veel tijd en energie kosten omdat het proces veel handmatige acties bevatte. We hebben goed nieuws voor je :). Volgend jaar kun je automatisch je bedrijfscertificaat verlengen. We hebben hiervoor een mogelijkheid in Assu gebouwd zodat je het nu automatisch met 1 druk op de knop in kunt regelen.
Ga hiervoor via tabblad "Beheer" naar "Bedrijfscertificaten inlezen" en volg de wizard die je te zien krijgt. Lees er hier meer hierover in onze Assu handleiding.
FINANCIEEL:
*In het factuur- en herinneringen overzicht (financieel/ADN-factuuroverzicht of herinneringenoverzicht) kun je nu rechts de kolom adviseur zien. Hierin wordt de naam van de betreffende adviseur getoond:
* Als je gebruik maakt van de Feniks boekhoudmodule kun je bij het maken van de vooruitbetaling in Feniks voor een klant met 1 rekeningnummer dit rekeningnummer terugvinden op de factuur in het factuuroverzicht van de betreffende klant in Assu.
* Als je in de RC maatschappij een boeking maakt voor "overige kosten" vind je die in het RC overzicht terug in een eigen kolom "overige kosten". Voor boekingen op "incassovergoeding" is er een eigen kolom met de naam "incassovergoeding":
* Als je een RC overzicht uitgeprint hebt zie je nu rechts onderin de geprinte versie de "provisie totaal lopend jaar" terugkomen:
* Bij een RC positie of betalingsregeling heb je nu bovenaan in het lint een knop waarmee je een opmerking kunt invoegen:
* Als je gebruik maakt van onze journaalposten module is er nu een kolom "factuurdatum" toegevoegd aan het scherm waarin je bankafschriften in kunt boeken:
SJABLONEN:
*Bij de sjablonen is er een invoegveld bij gekomen waar je de naw gegevens van de geldverstrekker van een hypotheek mee op kunt halen. Als je nu vanuit de hypotheek een e-mail of brief gaat sturen aan je relatie dan worden deze gegevens netjes op je brief of e-mail getoond.
PROLONGEREN:
* Geen nieuwe items in deze upgrade
Selecties:
* Voor selecties geldt vanaf deze versie dat ze ook in te delen zijn bij de rechten. Voorheen vielen de selecties onder management, maar dat is nu losgetrokken waardoor je bijvoorbeeld in kunt stellen dat iemand met de functie "stagiar" alleen leesrechten heeft en een "administrator" alles mag. Lees hier alles over rechten en rollen.
* Bij het maken van een selectie kun je nu ook de omschrijving van de dekkingscode van een polis selecteren. Dit geldt zowel bij de selectiecriteria als bij de velden die je op wilt halen:
* Bij de selecties is er een pulldown menu gekomen waar je selectiecodes kunt selecteren. Hierdoor hoef je niet langer zelf de bewuste selectiecode in te voeren in dit veld.
In onderstaand voorbeeld haal je van een selectiekaart de selectiecodes op door bij "criteria" het volgende in te vullen: Persoon-Selectiecode- = en daarna kies je de juiste code die je op de relatiekaart hebt staan en waarvan je een selectie wilt zien:
Appviseurs Klantportaal
Het Appviseurs Klantportaal is een nieuwe functionaliteit die wij momenteel in pilotfase hebben staan bij onze pilotkantoren. Het is een webbased versie van onze bekende Appviseurs app. Op onze site Home - Appviseurs.nl kun je er al wat meer over lezen.
Voor deze Upgrade hebben we de volgende zaken nieuw in het Klantportaal geprogrammeerd:
* Je kunt nu ook facturen per iDEAL betalen vanuit je Dashboard. De facturen die betaald dienen te worden komen binnen bij je activiteiten. Je klikt op de link om naar het iDEAL portaal te gaan. Je dient je hiervoor eerst aan te melden bij CM. Meld je hier aan bij CM>>>
Zorg er ook eerst voor dat in Assu je instellingen goed staan voor CM betalingen bij je externe instellingen als je je inloggegevens binnen hebt van CM.
* Qua telefoonnummers kun je nu op je profiel zien welk soort telefoonnummers er in gebruik zijn (werk, privé, vast, mobiel). Als je hier een nieuw telefoonnummer toevoegt dan zal er standaard "Privé vast nummer" gekozen worden.
* In je documentenoverzicht kun je nu per document zien om welk soort document dat het gaat (een document dat bij een polis of een hypotheek hoort bijvoorbeeld):