Artikel wat is nieuw versie 1.2625.3.1

Hier onder staat overzicht van de nieuwe functionaliteiten vanaf versie 1.2625.3.1. Voor gedetailleerde omschrijving van de topics verwijzen we je door naar onze handleiding die je in het pakket onder de F1 knop kunt vinden. Deze versie is 10-5-2022 gelanceerd en vanaf 11-5-2022 beschikbaar voor gebruik.

<<laatst aangepast 10-05-2022 N. Hartendorf>>

Oudere versies:

Wekelijkse Updates:

inhoud

 

BELANGRIJK:

Voordat je verder gaat met het lezen van de nieuwe functionaliteiten willen we je attenderen op het volgende. Vanaf Upgrade 1.2626.3.1 gaan we gebruik maken van een nieuwe inlog methodiek. Om nu alvast voorbereid te zijn op deze nieuwe manier van inloggen dien je in Assu een aantal acties uit te voeren op het gebied van inloggegevens.

Lees hier alles over  in dit artikel>>>

RELATIES:

 

* De waarschuwingstekst die je op de klantenkaart kunt laten tonen via tabblad "extra informatie" is nu oranje geworden waardoor hij beter opvalt. Net als de oude versie kun je het tekstblok wat rechts onderin je scherm verschijnt verplaatsen en ergens anders neerzetten in je scherm zoals je op onderstaande afbeelding kunt zien:

* Voor zakelijke relaties zijn de Kerncijfers uitgebreid. Er zijn nu 2 velden extra bijgekomen voor het aantal DGA's en de loonsom van de DGA's:

Kerncijfers

* Op de relatiekaart kun je nu "Adviseurs 2" invullen

* Als je een e-mail gaat sturen naar iemand die overleden is zal de adressering automatisch op "aan de erven van" komen te staan.

* Als je een relatie historisch maakt omdat hij of zij geen productenmeer heeft en ook niet meer gekoppeld zit aan andere relaties op dossierniveau dan krijg je vanaf nu de vraag of je het dossier van de betreffende relatie ook gelijk historisch wilt maken:

ADN BERICHTENVERWERKING/DIG.DOCUMENTEN:

ADN berichten

* Bij het verwerken van digitale documenten is er bovenaan het scherm de optie bij gekomen om digitale documenten te koppelen. Er opent dan een nieuw scherm waarmee je het bericht kunt koppelen aan een relatie en/of product. Ook is een digitaal document nu aan een historische relatie te koppelen door een vinkje te zetten bij "inclusief" historische relaties":

Digitaal document koppelen

WORKFLOWS/AUT.HANDELINGEN:

Workflows

*nog geen items

 

POLISSEN:

* Bij het muteren van een object op een motorrijtuigenverzekering wordt het type van het verzekerd object niet langer omgezet naar hoofdletters. Zo werd bijvoorbeeld een "Honda All-road" motor omgezet naar "HONDA ALL ROAD".

* Bij het aanmaken van een polis wordt nu standaard de datum van vandaag als ingangsdatum van de polis gebruikt.

*Als je vanuit de relatiekaart naar de polissen tegel gaat is er nu de productomschrijving toegevoegd bij de dekkingen.

* Als je in een dossier naar tabblad "gekoppelde polissen" gaat dan zijn er hier 2 nieuwe kolommen bijgekomen in het overzicht: netto termijnpremie en termijnprovisie:

nieuwe kolommen bij gekoppelde polissen

* Als je vanuit een relatiekaart de polistegel openzet een kun je nu voor een pakketpolis op de onderdelen de productomschrijving zien:

polistegel open voor pakketpolis

 

 

* Als je een pakketpolis opent en naar het onderdelen tabblad gaat dan kun je nu onderaan het scherm zien welke object(en) met dekking(en) er op de polis verzekerd zijn die je als onderdeel geselecteerd hebt. Zo heeft onderstaande pakketpolis 2 onderdelen. Het motorrijtuigen onderdeel heeft 2 dekkingen: een WA en een casco voertuigen:

pakketpolis onderdelen

Ook is hier nu de productomschrijving te zien van de dekkingen die op de onderdelen staan.

* Als je op een autopolis een kenteken invoert dat al bekend is in Assu dan krijg je nu een melding hiervan: "Dit kenteken is reeds verzekerd op polis xxx bij relatie xxx, weet u zeker dat u dit object wilt opslaan?

 

 

SCHADES

schade

*Als je een schade analyse draait vanaf een schadekaart dan vindt u de rapportage die hierbij gemaakt wordt terug in het docarchief van de schade (voorheen werd hij bij de polis opgeslagen).

* Als je een motorrijtuigenpolis hebt waarop er een wagenpark verzekerd is heb je vanaf nu de mogelijkheid om door middel van stap 5 in de schade wizard het object te selecteren waar de schade op zit. Het kenteken vind je na opslaan terug onder tabblad "Bestuurder" bij "Eigen Kenteken".

* Als je op een schadekaart aangevinkt hebt staan dat een schade invloed heeft op de BM ladder dan kun je dit nu ook terugzien op de schadetegel in de relatie-/poliskaart:

invloed schade op BM ladder

* Op een schadekaart kun je nu zelf de schade correspondent invoeren: je kunt nu zelf een e-mailadres en telefoonnummer van de correspondent invullen op de schadekaart. Hoe het voorheen werkte, was wat dat je een correspondent selecteerde en dan werden het telefoonnummer en e-mailadres grijs gemaakt zodat je ze niet meer kon wijzigen. Je kunt die velden nu wel wijzigen.

* Als je op een bestaande schade via tabblad "Omschrijving" een aanvullende tekst bij de schade zet dan staat daar vanaf nu de datum van vandaag boven zodat je kunt zien wie wanneer de tekst op de schade gezet heeft:

tekst op schade

Wil je deze datum stempel er niet boven hebben staan? Dan kun je dit uit zetten onder het witte boekje bij de algemene instellingen: tabblad Algemeen en het vinkje uit zetten bij tijdstempel..."

* In de schade tegel is er een kolom bij gekomen waarin je het kenteken kunt zien.

schade tegel

HYPOTHEKEN

*Als je bij een relatie die nog geen hypotheek heeft een hypotheek aanlegt dan zal er automatisch een vinkje geplaatst worden bij "Hypotheek" op de relatiekaart:

hypotheek aan op relatiekaart

ABONNEMENTEN:

*geen wijzigingen in deze Upgrade

ALGEMEEN:

* Als je gebruik maakt van een TAPI koppeling en er komt een klant in beeld die op zijn of haar relatiekaart een opmerking bij het telefoonnummer heeft staat, dan staat deze opmerking vanaf nu ook bij de melding die je in beeld krijgt als de klant je belt.

* In het management overzicht heb je nu bij tabblad "opbrengst per dossier" 3 nieuwe kolommen voor adres, postcode en plaats:

management overzicht

* Als je gebruik maakt van de AssuMailbox en je hebt meerdere accounts, dan kun je die nu door middel van 2 blauwe pijlen op een eigen volgorde zetten:

AssuMailbox account

* Maak je gebruik van Appviseurs app of web en je wilt alleen maar relatiedocumenten zien bij je documenten in Appviseur krijgt in plaats van alle documenten. Zet hiervoor een vinkje bij "alleen relatiedocumenten tonen bij het kopje "Documenten"":

relatiedocumenten Appviseurs

* In de AssuMailbox kun je nu ook door middel van een icoontje zien dat een mail reeds doorgestuurd is

* Het opnieuw koppelen van documenten/polissen is nu afgeschermd door middel van rechten zodat niet iedereen zomaar meer die knop aan kan klikken.

* Bij Workflows is het nu mogelijk om ook de naam van de partner te tonen in de e-mail aanhef.  Je dient hiervoor in je Workflow een vinkje te zetten bij "Ook naar partner". De mail die dan verstuurd wordt zal nu zowel naar de hoofdrelatie als naar de partner verzonden worden.

* Bij de stamtabellen van de documentbeschrijvingen heb je nu ook de mogelijkheid om aan te geven dat een bepaald document voor een bepaald producttype (hypotheek, polis, schade etc) ergens getoond dient te worden. Zo zou je bijvoorbeeld kunnen zeggen "toon alle documenten met omschrijving "algemene communicatie" die met hypotheken te maken hebben op de Werklijst).

stamtabellen

* Op het dossier scherm is er een "totaal opbrengst" veld bijgekomen dat je kunt gebruiken bij je hiaatprofielen. Je kunt dit in je dossier scherm terugvinden onder tabblad "Samenvattingen". Je kunt dan in je hiaatprofiel bepalen dat je totaalopbrengst minimaal zoveel Euro moet zijn.

dossier

FINANCIEEL:

financieel

* Als je een factuur maakt voor eigen incasso obv automatisch incasso voor een relatie die nog geen ondertekende machtiging heeft dan krijg je nu een melding dat dit niet kan.

* Je kunt nu ook creditfacturen terugzien op je overzicht van herinneringen en aanmaningen. Je dient hiervoor wel een vinkje aan te zetten bij je financiële instellingen in het witte boekje:

financiële instellingen

* Je kunt bij de algemene instellingen onder het witte boekje aangeven hoe oud een document maximaal mag zijn om meegestuurd te worden als factuurbijlage:

factuurbijlagen

 

SJABLONEN:

sjablonen

* Bij het aanmaken van een sjabloon heb je nu voor Eigen Bedrijf de mogelijkheid om een invoegveld voor <<EigenBedrijfIncassanID1>> en <<EigenBedrijfIncassanID2>> in te voegen. Hiermee haal je incassant ID gegevens op die je onder het witte boekje bij de eigen Bedrijf instellingen hebt staan.

* Bij zelfgemaakte invoegvelden voor dekkingen en objecten stonden er voorheen veel witregels tussen als je ze gebruikte in een sjabloon. In deze versie hebben we dit probleem van de witregels verholpen.

 

 

PROLONGEREN:

prolongeren

* geen nieuwe functionaliteiten in deze Upgrade

 

Selecties:

selecties

* Als je een mailing doet vanuit een selectie komt er nu een controle of er wel een onderwerp staat bij de mailing zodat je geen e-mails zonder onderwerp gaat versturen.

* Als je op een onderdeel van een pakketpolis een bepaald document hebt staan en je gaat vervolgens via een mailing vanuit een selectie een mailing doen waarbij deze pakketpolis meekomt, dan wordt nu ook het document behorende bij het onderdeel meegestuurd bij deze mailing (voorheen werden alleen documenten van de hoofdpolis meegestuurd).

 

 

Gerelateerde artikelen

Artikel - Wat is nieuw versie 1.2622.3.1

Functionaliteiten in versie 1.2622.3.1

Lees meer

Artikel - Wat is nieuw versie 1.2624.3.1

Functionaliteiten in versie 1.2624.3.1

Lees meer

Artikel - Wat is nieuw versie 1.2623.3.1

Functionaliteiten in versie 1.2623.3.1

Lees meer