Artikel - Wat is nieuw versie 1.2622.3.1

 

Upgrade

Hier onder staat overzicht van de nieuwe functionaliteiten vanaf versie 1.2622.3.1. Voor gedetailleerde omschrijving van de topics verwijzen we je door naar onze handleiding die je in het pakket onder de F1 knop kunt vinden.

Informatie over oudere versies kun je onderaan dit scherm terug lezen!

Update

Hier kun je een overzicht vinden van tussentijdse Updates. Dit kunnen Updates zijn in verband met bugfixes, maar ook tussentijdse aanpassingen in het pakket omdat een derde partij een wijziging doorvoert kunnen een Update als gevolg hebben.

Update versie 1.2622.3.6 (29-3-2021 beschikbaar)

Update versie 1.2622.3.5 (22-3-2021 beschikbaar)

Update versie 1.2622.3.4 (15-3-2021 beschikbaar)

Update versie 1.2622.3.3 (5-3-2021 beschikbaar)

Update versie 1.2622.3.2 (4-3-2021 beschikbaar) 

 

 

 

inhoud

 

RELATIES:

 

*Op de relatiekaart kun je bij tabblad "AFM" aangeven of de relatie Nederlands ingezetene is ja/nee en of de persoon Nederlands fiscaal plichtig is ja/nee. Deze gegevens zijn daarna ook weer terug te vinden in Management/AFM:

AFM

*Op de relatiekaart kun je bij tabblad "WWFT" nu ook bij particulieren de risico analyse gegevens kwijt:

WWFT

 

ADN BERICHTENVERWERKING/DIG.DOCUMENTEN:

ADN berichten

* Op het moment dat je een ADN bericht krijgt van een type wat niet "prolongatie" is (dus bijvoorbeeld een mutatiebericht) en er komt hierbij een factuur uitrollen dan wordt nu bij het tonen van deze factuur op je scherm getoond wie het (mutatie) bericht heeft verwerkt.

ADN bericht verwerken

*Er is een nieuwe tijdgebonden servertaak beschikbaar waarmee je ADN berichten opnieuw kunt koppelen. De naam van deze tijdgebonden servertaak is AutomatischKoppelenBerichten. Lees hier meer over hoe je een tijdgebonden servertaak in kunt richten.

servertaak voor ADN berichten

* Als er bij het verwerken van een ADN bericht een wijziging is op het kenteken van een voertuig dan wordt er een nieuw verzekerd object aangemaakt zodat je kan zien dat er wat gewijzigd is. Het oude object blijft als historisch object zichtbaar.

historisch object

 

WORKFLOWS/AUT.HANDELINGEN:

Workflows

*Het is nu mogelijk om een automatische handeling aan te maken die ervoor zorgt dat er een brief/e-mail gezonden wordt naar een servicebureau op het moment dat er op de poliskaart een servicebureau staat ingevuld. (Zorg er eerst voor dat er een goed sjabloon aanwezig is). Voorheen kon dat alleen voor maatschappijen. De brief/-email wordt opgeslagen onder het docarchief van de relatiekaart.

 

POLISSEN:

*Bij een opstalpolis kun je nu bij het opstal object ook de zonnepanelen kwijt (tabblad "Bouw". Deze gegevens worden door ADN aangeleverd. Eventuele andere extra zaken bij het object zoals een zwembad kun je kwijt onder tabblad "Extra opmerkingen":

opstal polis

 

SCHADES

schade

*Op de schadekaart is er een nieuw tabblad bij gekomen: "Extra info". Hier schrijft het systeem informatie weg op het moment dat de schade aangemaakt wordt en wanneer er een wijziging doorgevoerd wordt:

tabblad extra info

Je kunt zo zien wie er wanneer bezig is geweest met de schade.

*In het zoekscherm waar je schades kunt zoeken heb je nu ook de mogelijkheid op adviseur te zoeken. Deze moet dan uiteraard wel op de schadekaart vermeld staan:

schade zoeken op adviseur

*Voor schade herstellers en schade experts is het vanaf nu mogelijk om deze via de stamtabellen een status te geven. Dit kan actueel of historisch zijn. Als zo'n partij historisch is, is deze niet langer te selecteren bij de tabbladen onderaan de schade. Een historische partij is definitief te verwijderen uit de stamtabellen door deze te selecteren en het rode kruisje te klikken:

schade expert status

*Als je in een schade op tabblad "Tegenpartijen" informatie over een autoschade invult zijn er drie nieuwe veldjes bijgekomen: Model, Merk en Type:

tegenpartij

 

ABONNEMENTEN:

*Bij het aanmaken van een workflow die te maken heeft met abonnementen kun je nu ook het abonnement type en -regels als voorwaarde selecteren. Dit geldt zowel bij de startcondities als bij de optie "voldoet aan voorwaarde" in de workflow zelf.

voorwaarde abonnement workflow

ALGEMEEN:

* In het docarchief van de relatie- of productkaart kun je nu voor e-mails zien wie de afzender en ontvanger is en of er al dan niet een bijlage bij de mail zat. Dit geldt voor alle e-mails, of ze nu ingesleept zijn vanuit Outlook naar Assu of dat ze vanuit Assu zelf verzonden zijn:

docarchief briefinfo

* Je kunt nu ook .EML bestanden (ingesleepte Outlook mails) tonen met de Assu mail editor. En dus vanuit Assu direct beantwoorden. Je regelt dit in bij de gebruikersinstellingen in het witte boekje. Zet een vinkje bij "Open EML in Assu" en je kunt de mail beantwoorden vanuit je docarchief zonder dat je Outlook nodig hebt. (je hebt hier dus NIET de nieuwe AssuMailbox functionaliteit voor nodig, deze optie is voor het "gewone" mailen via Assu).

mailen

*Ook bij de rechtsvormen in de Stamtabellen kun je nu de AWI code kwijt.

 

*Voor alle tegelschermen in Assu is nu doorgevoerd dat een relatie of product wanneer deze "historisch" is op grijs wordt gezet. Voorheen gebeurde dat op de ene kaart wel en op de andere kaart niet. (dit geldt niet in de hoofd zoekschermen!)

historisch

*Bij chats die via Assu2Go of Appviseurs binnenkomen in Assu via de gesprekken inbox kun je nu ook zien aan welk product dat ze gekoppeld zijn. Eerder was alleen de naam van de relatie te zien.

*Als er binnen je bedrijf een boekhoudafdeling is die door middel van UBL berichten een kopie van iedere verzonden factuur automatisch in wil boeken in het boekhoudpakket dan kan dit vanaf nu ingesteld worden in de algemene instellingen onder het witte boekje in Assu. Hier is een nieuw tabblad bijgekomen: "Automatische factuurverzending". Je kunt hier het e-mailadres van je boekhoudafdeling invoeren en ook een datum vanaf wanneer dat je facturen wilt gaan verzenden. Vanaf dat moment wordt er bij iedere verzonden factuur een UBL aangemaakt. 

automatische factuurverzending

Een UBL is een .XML bestand met daarin informatie over de verzonden factuur. Boekhoudpakketten herkennen de data en maken het zo mogelijk een factuur geautomatiseerd in te boeken.

Er moet in Assu wel eenmalig een tijdgebonden servertaak aangemaakt worden die deze bestanden verzendt. Hoe je deze servertaak aanmaakt kun je hier lezen.

servertaak

*In de algemene stamtabellen kun je nu ook document herkomsten bijhouden:

document herkomst

De herkomst van een document zie je dan weer terug in het docarchief van de relatie of productkaart.

* De schermen van de Stamtabellen zijn gewijzigd. Overal zit er nu de mogelijkheid in om items te verwijderen en er is een nieuwe knop bij gekomen waarbij je en masse een nieuwe waarde toe kunt kennen aan een geselecteerde regel.

Als je een item probeert te verwijderen en er staat nog ergens (bijvoorbeeld op een polis) een regel vermeld met die waarde dan volgt er nu een melding dat de waarde in gebruik is. De waarde zal eerst overal waar deze gebruikt wordt omgezet moeten worden en na het omzetten verwijderd worden. Kies je Nee dan gebeurt er niets. Kies je Ja dan volgt de melding die onder de onderste nieuwe knop zit.

stamtabel waarde verwijderen

De onderste nieuwe knop gebruik je als je een regel wilt verwijderen maar dat niet kan doen omdat hij gebruikt wordt in bijvoorbeeld een groot aantal polissen. Door eerst een nieuwe waarde aan te leggen wordt alles omgezet naar deze nieuwe waarde en kun je later de "oude" regel selecteren en door middel van de rode knop wel verwijderen zonder dat je een melding krijgt dat het niet kan:

stamtabellen

FINANCIEEL:

financieel

*Het is vanaf nu voor iedere portefeuille mogelijk om een eigen bedrijfs e-mailadres in te stellen van waaruit er herinneringen en facturen gemaild worden. Dit dient eenmalig ingesteld te worden bij de eigen bedrijfsinstellingen en daarna dient er bij de financiële instellingen een vinkje gezet te worden bij "Verstuur facturen en herinneringen vanuit eigen bedrijf e-mailadres". (Als je gebruik maakt van deze optie zonder dat je de AssuMailbox hebt moet je bij de emailinstellingen ook je emailgegevens invullen)

bedrijfs e-mailadres op facturen

Als je gebruik maakt van meerdere portefeuilles kun je zo dus ook voor iedere portefeuille een eigen e-mailadres gebruiken als afzender.

* Het laden van de RC van de maatschappij is versneld.

*Als je gebruik maakt van onze Postenbank module heb je tijdens het maken van een handmatige boeking op de RC intermediair nu ook de mogelijkheid om een grootboeknummer te selecteren tijdens het maken van de boeking:

RC intermediair

Ook zijn er op deze RC intermediair vanaf deze versie de abonnementen terug te vinden na het prolongeren van de abonnementen.

* Het is vanaf nu in te stellen dat een factuur die gestorneerd wordt op "niet afgedrukt" komt te staan in het facturenoverzicht. (De factuur wordt ook gelijk van "automatisch incasso" afgehaald als je dat in de regel daar boven aangevinkt heeft). Als de factuur dan opnieuw afgedrukt wordt dan wordt er een nieuwe factuur opgebouwd.

Dit is als volgt in te stellen: ga via het witte boekje naar "Instellingen-Algemeen-Financieel" en zet hier een vinkje bij "Facturen markeren als niet afgedrukt na een storno":

storno

Als je gebruik maakt van Feniks dan moet je ook in Feniks een vinkje hiervoor zetten onder tabblad financieel van de administratie instellingen:

Feniks instellingen

De factuur ziet er als volgt uit in het factuur overzicht als beide instellingen aangevinkt staan:

gestorneerde factuur

* Bij het maken van een RC positie heb je nu ook de mogelijkheid om een aangepast termijnbedrag mee te nemen naar de nieuwe termijn. De RC positie termijn moet hiervoor wel op "Vast staan"!:

RC positie

* Vanaf deze versie krijg je op het facturenscherm op het moment dat je een handmatige factuur aanmaakt te zien wie de factuur aangemaakt heeft in het veldje "Aangemaakt door". Op oudere facturen (reeds aangemaakte facturen) die je nog op kunt halen in het systeem staat er vanaf nu "aangemaakt aan de hand van een boeking" op en nog niet de naam omdat het systeem niet weet wie ze in het verleden aangemaakt heeft. 

factuur

 

SJABLONEN:

sjablonen

*Voor het maken van een afspraakbevestiging nav een agendapunt zijn er twee extra mergevelden toegevoegd aan de sjablonen: <<eerstvolgendeafsraakdatum>> en <<eerstvolgendeafspraaktijd>>:

afspraaksjablonen

*Er zijn nu ook mergevelden voor de subagent te vinden bij de sjablonen.

     Hiermee haal je de volledige naam en adresgegevens van de subagent op als je hem/haar een brief of e-mail wilt sturen.

    subagent mergevelden

     

     

    PROLONGEREN:

    prolongeren

    * Bij het verwerken van een prolongatie (zowel handmatig als via de ADN berichten) is het nu mogelijk om het resultaat van de preverwerking door te zetten naar het docarchief van de maatschappij. Hiervoor is er een nieuw veldje op de maatschappijkaart gekomen: "preverwerking opslaan bij akkoord". Door hier een vinkje te zetten volgt er na het draaien van de preverwerking een vraag. Als je hier "Ja" kiest wordt er automatisch een PDFje opgeslagen van het resultaat in het docarchief van de betreffende maatschappij:

    preverwerking

    *Bij het handmatig prolongeren van een laatste termijn van een betalingsregeling (in onderstaand voorbeeld hebben we er eentje genomen die van januari t/m december loopt, dus daar is december de laatste termijn voor dat jaar, maar dat kan in de praktijk iedere willekeurige laatste maand van een termijn zijn) wordt er nu gecontroleerd of de nieuwe periode al bestaat (in onderstaand voorbeeld januari van het volgende jaar).

    Is dat niet het geval dan maakt Assu een nieuwe periode aan met eenzelfde termijnbedrag als de huidige periode:

    RC positie prolongeren

    Selecties:

    selecties

     

     

    * Je kunt vanaf nu bij de gebruikersrollen aangeven dat iemand geen rechten mag hebben om selecties te maken. Ga hiervoor via "Beheer" naar de gebruikersrollen en open de juiste rol van de betreffende gebruiker. Hal het vinkje weg bij "management" en als de gebruiker opnieuw inlogt kan hij of zijn niet langer bij de selectiemogelijkheid onder het witte boekje komen.

     

    * Bij de selecties heb je nu ook de mogelijkheid om een specifiek beheerteam op te halen. Zet hiervoor bij tabblad "Criteria" de naam van het betreffende beheerteam neer:

    beheerteam ophalen

    Wil je alle beheerteams meenemen en tonen? Geef dit dan aan bij tabblad "Velden":

    beheerteam velden

     

    Gerelateerde artikelen

    Artikel - Wat is nieuw versie 1.2621.3.0

    Nieuwe functionaliteiten versie 1.2621.3.0

    Lees meer

    Wat is nieuw versie 1.2620.3.0

    Uitgebreide documentatie over de nieuwe versie 1.2620.3.0 Met bijbehorende Updates

    Lees meer

    Wat is nieuw versie 1.2619.3.0

    Uitgebreide documentatie over versie 1.2619.3.0 met bijbehorende Updates.

    Lees meer