Het team: Support

Op dit moment zijn er 4 helpdeskmedewerkers werkzaam bij A.i. Automatisering, namelijk Inge, Danny, Stephanie en Edwin. Echter zijn wij op zoek naar een nieuwe helpdeskcollega! Geïnteresseerd? Solliciteer dan hier.

Hoe ben je bij A.i. terecht gekomen?

Edwin: De zoektocht naar een nieuwe uitdaging bracht me oktober 2018 onverwacht bij AI Automatisering, een match die heel goed past en vooral heel goed voelt! Ik voel me al echt een A.i-er. En waar ik vandaag kom? Na het behalen van mijn hbo-opleiding SPH ben ik ruim 10 jaar werkzaam geweest in de telecomsector. In deze sector ontdekte ik in mijn werk de interesse voor ICT en didactiek en heb daarom ook nog de hbo-opleiding Bedrijfskundige Informatica gevolgd en een aantal jaren in het onderwijs gewerkt. De afgelopen jaren is deze interesse wat meer verschoven naar communicatie en specialisatie in klantcontact en projectmatig tot uitvoering gebracht in de natuur- en toerismesector alsook in de gezondheidssector.

Danny: Ik zag een sollicitatie voorbij komen op Facebook waar ik meteen op had gereageerd. Niet veel later mocht ik op gesprek komen en nu werk ik inmiddels aan het einde van deze maand vier jaar bij A.i. Automatisering. Hiervoor ben ik tijdens het zoeken naar een fulltime baan aan het werk geweest bij de Albert Heijn, dat was destijds mijn bijbaan naast mijn studie. Dit is dus mijn eerste echte fulltime baan.

Stephanie: Voor mijn tijd bij A.i. was ik werkzaam bij een softwarebedrijf voor de zorg. Ik miste daar echter wat uitdaging waardoor ik, na het afronden van mijn scriptie, besloot om toch te gaan solliciteren. Ondanks dat ik iets compleet anders gestudeerd heb, namelijk hbo Diermanagement- en Gezondheidszorg, besloot ik binnen de ICT aan de slag te gaan. 2 weken later, op 17-7-2017 kon ik al aan de slag bij A.i.!

Inge: In de zomer van 2013 ben ik door Jacco gecontacteerd omdat ik mijn CV op internet stond en ik dus op zoek was naar een nieuwe baan. Zodoende ben ik sinds augustus 2013 werkzaam bij A.i.

Wat zijn jullie werkzaamheden?

Allen: Om half 9 start onze werkdag, houden we eerst een dagstart en al gauw bellen daarna de eerste gebruikers. Gedurende de dag houden we ons bezig met het beantwoorden van helpdesk- en technische vragen, het aannemen van wensen en storingen en deze waar nodig doorzetten naar de programmeurs, het uitvoeren van Assu® client- en serverinstallaties en daarbij ook servermigraties. Daarnaast hebben we veel vrijheid om eigen projecten op te pakken:

Inge: Mijn functie betreft een combinatie tussen officemanager en helpdeskmedewerker. Zo hou ik mij bezig met de financiën, de inkopen voor op kantoor, bestellingen enzovoorts. Als helpdeskmedewerker ligt mijn focus op de rekening courant controle. Zo ga ik vrijwel iedere maandag op pad om klanten te helpen opstarten met betrekking tot hun RC’s en boekhouding.

Danny: Voornamelijk het beantwoorden van vragen die klanten stellen via de telefoon of de mail. Daarnaast houd ik mijzelf bezig met het maken van rapportages voor bijv. facturen en polisoverzichten en verzorg ik sinds kort de workflow trainingen die wij organiseren.

Stephanie: Naast de algemene helpdeskwerkzaamheden hou ik mij vooral bezig met het ondersteunen van een aantal key accounts. Daarnaast beheer ik onze social media, draag ik zorg voor de website en heb ik de rol van product owner binnen de scrum.

Edwin: Iedere dag staat bij mij op dit moment vooral in het teken van heel veel leren, ontdekken en mezelf ontwikkelen in de wereld van de financiële dienstverlening en de diensten van A.i. Daarnaast kijk ik met een schuinoog ook naar de nabije toekomst waarbij mijn rol van support zal verschuiven naar het operationele management. Om samen A.i. nog meer te laten groeien door iedere dag een beetje beter te worden.

Natuurlijk zorgen we ook voor voldoende ontspanning, zo hebben we iedere vrijdag om 16:00 een borrel met z’n allen.

Wat doe je graag tijdens de borrel?

Danny: Als ik geen vrijdagmiddag borreldienst heb (iedere week hebben twee verschillende medewerkers dienst op vrijdag v.a. 16.00 uur om de telefoon te beantwoorden) speel ik graag een potje tafeltennis, tafelvoetbal of darts met mijn collega’s.

Edwin: De vrijdagmiddag borrel betekent voor mij vooral even wat meer aandacht te hebben voor elkaar. Na een week met elkaar hard werken is het ook fijn om even aandacht te hebben voor elkaar. De borrel staat voor mij ook symbool voor één van de belangrijkste kernwaarde van A.i. en dat is Plezier!

Inge: Ik vind het fijn om even te chillen en chips te eten, al ben ik ook in voor een potje tafeltennis of darts.

Stephanie: Meestal doe ik even een spelletje op mijn telefoon, beantwoord ik wat privémails of vul ik wat prijsvragen in.

Tot slot: wil je nog wat kwijt aan de lezers?

Inge: Iedere vrijdag hebben we met het hele team een inspirerende Franky’s sessie met lekkere broodjes.

Danny: Dat ons evenement van 9 mei er aan komt en dat ze zich hiervoor horen aan te melden via https://www.aiautomatisering.nl/event 😄.

Stephanie: Dat ik echt m’n plek gevonden heb bij A.i.!

Edwin: Whatever You Do, Do It with Passion

Volgende week stellen we de programmeurs aan je voor!

Gerelateerde artikelen

Het team: Afstudeerstagiaire Marjolijn

Ontmoet hier Marjolijn: afstudeerstagiaire bij A.i. Automatisering!

Lees meer

Het team: software tester & e-learning adviseur Natascha

Ontmoet hier Natascha: software tester & e-learning adviseur bij A.i. Automatisering!

Lees meer

Het team: Development

Ontmoet hier Team development van A.i. Automatisering: Jack, Paul, Stefan, Jasper en Alexander.

Lees meer