Bedrijfscertificaten en Digitale Paspoorten

Zoals je misschien al vernomen hebt via Solera vond er vanaf september dit jaar een wijziging plaats van de toegang tot Solera via webservices. Er gaat gebruik gemaakt worden van een Bedrijfscertificaat van Digidentity. 

Om een veilige dienstverlening te waarborgen voert Solera een update door die een wijziging in de IT infrastructuur van de TIME klanten vraag.

Dit betekent dat:

  • Bestaande URL's worden vervangen: A.i. Automatisering voert deze aanpassing met behulp van een update door. Deze aanpassing is beschikbaar in de Update 1.2623.3.5 en hoger. De Update is ruim voor de deadline beschikbaar. Je hoeft hiervoor geen contact op te nemen met A.i. Automatisering

 

Wat moet ik doen?

Om je zoveel mogelijk te helpen met dit proces hebben wij samen met Solera onderstaande informatie opgesteld:

Het gebruik van een Bedrijscertificaat van Digidentity is verplicht : vanaf het moment dat de update doorgevoerd is en er dus gebruik wordt gemaakt van de nieuwe URL's dien je te beschikken over een Bedrijfscertificaat van Digidentity.

 

Heb je een bedrijfscertificaat? (hieronder een overzichtje van de betreffende actie richting Solera)

  • Ik heb een bedrijfscertificaat (geen actie)
    • Beschik je al over dit Bedrijfscertificaat van Digidentity dan verandert er niets voor je en hoef je geen actie te ondernemen. Medio september wordt de update doorgevoerd en maak je gebruik van de nieuwe TIME URL's.

 

  • Ik weet het niet (actie)
    • Weet je niet zeker of je al gebruik maakt van dit Bedrijfscertificaat? Neem dan gerust contact op met de Servicedesk van Solera op: 088-6006400, menukeuze 3.

 

  • Ik heb geen Bedrijfscertificaat (actie)
    • Heb je nog geen Bedrijfscertificaat van Digidentity vul dan ruim voor 1 september aanstaande het aanvraagformulier in. Je vindt dit formulier op de site van Solera (volg de link in onderstaande afbeelding):

Aanvraagformulier informatie Bedrijfscertificaat:

Ingevuld, ondertekend en in bijlage voorzien van van kopie ID van de tekenbevoegde, kun je het formulier mailen naar cco@solera.nl (vergeet niet op pagina 2 het I09-nummer in te vullen en dat het de dienst TIME betreft).

Binnen 5 werkdagen ontvang je dan de benodigde informatie om het bedrijfscertificaat te kunnen downloaden.

Heb je nog geen I09 postbus en is deze aangevraagd dan krijg je de informatie toegestuurd. Je ontvangt een code in twee delen die bestaat uit 8 tekens (e-mail en SMS).

Let op: zelf GEEN bedrijfscertificaat downloaden. Dit regelen wij voor je in de volgende stap.


 

Bedrijfscertificaat ontvangen - laatste actie richting A.i. Automatisering:

Wij van A.i. Automatisering willen je na de aanvraag het volgende verzoeken:

Zodra je de gegevens om het Bedrijfscertificaat te downloaden hebt ontvangen, maak dan een ticket aan in onze A.i. Servicedesk.

Vermeld in je ticket het volgende:

  • Het e-mail adres van de I09-postbus (bijvoorbeeld ...123456@inca.aims.abz.nl)
  • De BCC code. Deze code bestaat uit 6 tekens die je in twee delen ontvangt (e-mail en SMS)
  • Wachtwoord van de I09-postbus. Dit kun je vinden in Assu als je via het witte boekje naar "Instellingen-ADN" gaat en klik hier op het loepje om het wachtwoord te tonen

 

Zelf het Bedrijfscertificaat als Digitaal Paspoort inregelen

Wil je zelf het door ons aangeleverde bedrijfscertificaat inregelen? Installeer het dan volgens deze instructies op je lokale werkplek en meld het daarna aan bij NN en ASR.

 

Het koppelen van het Bedrijfscertificaat:

Na het inregelen dient het Bedrijfscertificaat gekoppeld te worden aan de maatschappij. Hierbij heb je 3 mogelijkheden:

 

Voor de goede orde:

  • In de huidige Assu omgeving wordt dit Bedrijfscertificaat reeds ondersteund. Er is dus geen noodzaak om te wachten tot september.
  • Momenteel ondersteunt ook APLAZA het Bedrijfscertificaat. Ons advies is dan ook om vanaf heden bij het verlopen van een Digitaal Paspoort over te gaan naar het Bedrijfscertificaat. Let op: reeds aangevraagde Digitale Paspoorten zijn een jaar geldig vanaf het moment van aanschaf.
  • Heb je vragen over de geldigheid van je Bedrijfscertificaat? Neem dan contact op met Solera.
  • Het Digitale Paspoort gaat per 7-1-2022 vervallen. Lees hier meer over in dit artikel.

 

Kom je er niet uit. Aarzel dan niet om contact op te nemen met de betreffende Servicedesk:

Servicedesks:

digitaal paspoort opsturen

Met vriendelijke groeten,

A.i. Automatisering en Solera

 

 

 

 

Gerelateerde artikelen

Artikel- Standaard Zorgplicht Workflows

Niet langer zelf bouwen met deze standaard Workflows

Lees meer

Artikel - 7 januari 2022 einde Digitaal Paspoort

7 januari 2022 stopt het Digitale Paspoort lees verder...

Lees meer

Artikel - Omnummering zakelijke schadeverzekeringen Nationale Nederlanden

Lees meer over de omnummering van Nationale Nederlanden van september 2021 t/m juli 2022

Lees meer