Assu®Upgrades...van A naar Beter

Omdat de ontwikkelingen in de markt niet stil staan en wij via onze klanten tal van nuttige ideeën doorkrijgen is onze software continu in ontwikkeling. In dit artikel willen wij jullie betrekken bij ons interne ontwikkelproces om een idee te geven waar we zoal mee bezig zijn als het gaat over de ontwikkeling van onze assurantiesoftware.

Updates, tussentijdse aanpassingen in Assu

De term "update" zul je ongetwijfeld weleens gehoord hebben. Maar wat houdt deze term nou eindelijk in?

Bugfixes en kleine aanpassingen voeren wij in Assu® door in de vorm van Updates. Deze Updates worden regelmatig (soms op wekelijkse basis) toegevoegd op onze "wat is nieuw" pagina. Houd deze pagina dus goed in de gaten.

 

Upgrades, vier keer per jaar een nieuwe versie

Naast Updates zijn er ook nog  Upgrades. Twee lettertjes verschil maar inhoudelijk bevat deze tweede heel wat meer en gaat er ook veel meer tijd in zitten om deze te bouwen.

Upgrades bevatten grotere en ook meer aanpassingen in het pakket. Wij streven ernaar om jaarlijks vier Upgrades klaar te zetten. Ofwel ieder kwartaal eentje. Een Upgrade is er niet zomaar. Voordat deze bij onze klanten terecht komt is hij een heel traject door gegaan.

 

Hotfixes, tussentijdse oplossingen

Naast Updates en Upgrades. hebben we tegenwoordig ook "Hotfixes". Dit zijn tussentijdse oplossingen die automatisch doorgevoerd worden in het pakket. Lees hier meer over onze hotfixes.

 

De weg naar ons doel

En hoe komen wij dan tot al deze ontwikkelingen? De weg die wij volgen om ons doel te bereiken bewandelen wij met behulp van de Scrum methodiek. Op basis van een Scrum planning wordt er iedere 2 weken een Demo gegeven met nieuwe functionaliteiten. Al deze nieuwe functionaliteiten komen ook in onze testscripts en handleiding terecht.

Op het moment dat een release intern in ontwikkeling is zal de versie een 0.0 versie zijn. Deze testscripts worden intern goed doorgenomen gedurende de twee weken van onze interne test. De versie zal dan een 1.0 versie hebben.

Als onze testers een akkoord geven leveren wij een testversie van de nieuwe Upgrade af aan een groep testkantoren die wederom twee weken gaan testen of alles werkt. Deze versie die bij de testkantoren aangebonden wordt zal een 2.0 versie hebben.

Als ook de testkantoren hun akkoord hebben gegeven kunnen wij de Upgrade uit gaan leveren aan al onze kantoren. De versie heeft dan zijn uiteindelijke 3.0 release status. De versie die onze gebruikers de eerste keer in hun scherm te zien krijgen zal 3.1 zijn.

 

Versies van 2020

Ondanks het feit dat de Coronona crisis ons genoodzaakt heeft om hele nieuwe werkvormen te verkennen (hoe hadden we vorig jaar kunnen bedenken dat we via Teams zouden gaan vergaderen op afstand?) hebben we dit jaar een paar mooie Upgrades neer kunnen zetten:

Vanaf 20-02-2020 staat versie 1.2620 beschikbaar. Wat hierin de nieuwe items zijn vergeleken met de vorige versie kun je hier lezen.

Vanaf 16-6-2020 staat versie 1.2621 beschikbaar . De nieuwe punten die in deze versie staan kun hier bekijken.

Vanaf 3-3-2021 staat versie 1.2622 beschikbaar . De nieuwe punten die in deze versie staan kun hier bekijken.

 

Versies van 2021

Vanaf 3-3-2021 is versie 1.2622.3.1 beschikbaar. Vanaf 1-2-2021 tot 5-2-2021 stond de nieuwe versie in de interne test. We hebben hem uitgebreid getest aan de hand van ons interne testscript. De twee weken daarop is de testversie uitgebracht bij een groep Pilotkantoren. Zij hebben de nieuwe versie tegen hun eigen interne processen getest en ons doorgegeven waar we nog eventuele verbeteringen aan konden brengen.  Dat is nu allemaal gebeurd dus de nieuwe versie kan de lucht in ;). De wat is nieuw van deze versie kun je hier vinden.

Wij gaan intussen verder met het ontwikkelen van versie 1.2623.1.0. De "Wat is nieuw" pagina van deze nieuwste versie bouwen we op na iedere tweewekelijkse Scrum periode en je kunt er hier alvast een kijkje in nemen.

In deze versie zullen ook twee handige nieuwe functionaliteiten zitten die we momenteel aan het testen zijn en die begin april uitgeleverd zullen gaan worden naar onze pilot kantoren: Werklijst en Klantportaal. Houd onze site in de gaten voor meer informatie.

In onderstaande afbeelding wordt bovenstaande informatie nog even kort samengevat en is gelijk te zien waar we momenteel zijn in dit proces. Je kunt de stappen bekijken door op de Informatie buttons te klikken: 

Gerelateerde artikelen

Nieuw - Technische ondersteuning aanvragen

Nieuwe medewerker op kantoor of een Digitaal paspoort installeren? Dit soort verzoeken en meer kun je nu indienen via een ticket voor…

Lees meer

Artikel - Een selectie aanvragen

Lees hier meer over het aanvragen van een selectie via A.i. Servicedesk

Lees meer

Artikel - Omnummering Klaverblad naar Lifetree

Lees meer over de omzetting Klaverblad naar Lifetree op 16 april aanstaande

Lees meer