Assu®Upgrades...van A naar Beter

Omdat de ontwikkelingen in de markt niet stil staan en wij via jullie tal van nuttige ideeën doorkrijgen, is onze software continu in ontwikkeling. In dit artikel willen wij jullie daarom dan ook betrekken bij ons interne ontwikkelproces om je zo een idee te geven waar wij zoals mee bezig zijn als het gaan over de ontwikkeling van assurantiesoftware.

 

Updates, tussentijdse aanpassingen in Assu

De term "update" heb je ongetwijfeld wel eens gehoord. Maar wat houdt deze term nou eigenlijk in?

Bugfixes en kleine aanpassingen voeren wij in Assu door in de vorm van updates. Deze updates worden regelmatig (soms op wekelijkse basis) toegevoegd aan onze "wat is nieuw" pagina. Houd deze pagina daarom goed in de gaten zodat je niets mist!

Ook wensen die wij van jullie binnen krijgen kun je terugvinden in de tussentijdse updates. De wensen die ingewikkelder zijn om in te bouwen volgen in een upgrade. Hierover kun je later in dit artikel meer lezen.

 

Upgrades, 2 tot 3 keer per jaar een nieuwe versie

Naast updates zijn er ook nog upgrades. Twee lettertjes verschil, maar inhoudelijk bevat deze tweede heel wat meer en gaat er ook veel meer tijd in zitten om deze te bouwen.

Upgrades bevatten grotere en ook meer aanpassingen in het pakket. Wij streven ernaar om jaarlijks twee tot drie upgrades klaar te zetten.

Een upgrade is er niet zomaar. Voordat de upgrade bij jullie terecht komt, is hij een heel traject door gegaan. Soms letterlijk van het schetsboek tot aan de lancering, zoals je in onderstaande afbeelding terug kunt zien.

upgrade Roadmap

 

 

Hotfixes, tussentijdse oplossingen

Naast updates en upgrades bouwen ook hotfixes. Hotfixes zijn tussentijdse oplossingen die automatisch doorgevoerd worden in het pakket. Lees hier meer over onze hotfixes.

 

De weg naar ons doel

En hoe komen wij dan tot al deze ontwikkelingen? De weg die wij volgen om ons doel te bereiken bewandelen wij met behulp van de Scrum methodiek. Op basis van een Scrum planning wordt er iedere twee weken een demo gegeven waarin wij samen alle nieuwe functionaliteiten bekijken. Deze nieuwe functionaliteiten worden direct na de demo gelijk toegevoegd aan de Assu Handleiding die je onder de F1 knop in je pakket terug kunt vinden en ze komen ook in de wat is nieuw van de nieuwe upgrade te staan.

Op het moment dat een release intern in ontwikkeling is zal de versie een 0.0 versie zijn. Hij is dan enkel beschikbaar voor interne doeleinden. Als de upgrade klaar is voor de interne eindtest zal hij versie 1.0 krijgen.

Als onze interne testers akkoord gaan met de nieuwe upgrade, zetten wij hem uit naar onze pilotkantoren onder versienummer 2.0. Ook zij testen de versie twee weken intensief voordat hij klaar is om gelanceerd te worden.

Als ook de pilotkantoren hun akkoord hebben gegeven kunnen wij de upgrade gaan uitleveren. De versie is op dat moment 3.0 en bij het eerste gebruik zie je 3.1 onderin je scherm staan.

 

Versies van 2020

Ondanks het feit dat de Corona crisis ons genoodzaak heeft om hele nieuwe werkvormen te verkennen (hoe hadden we ons een paar jaar terug kunnen bedenken dat we via Teams zouden gaan vergaderen?) hebben we ook dit jaar een paar mooie upgrades neer kunnen zetten:

  • Vanaf 20-02-2020 staat versie 1.2620 beschikbaar. Wat hierin de nieuwe items zijn vergeleken met de vorige versie kun je hier lezen.

  • Vanaf 16-6-2020 staat versie 1.2621 beschikbaar . De nieuwe punten die in deze versie staan kun hier bekijken.
  • Vanaf 3-3-2021 staat versie 1.2622 beschikbaar . De nieuwe punten die in deze versie staan kun hier bekijken.

 

Versies van 2021

Ook in 2021 hebben we veel veel online met elkaar samengewerkt en zijn we tot de volgende upgrades gekomen:

  • Vanaf 3-3-2021 is versie 1.2622.3.1 beschikbaar. De wat is nieuw van deze versie kun je hier vinden.
  • Vanaf 30-6-2021 is versie 1.2623.3.1 beschikbaar. De complete "Wat is nieuw" van deze versie kun je hier vinden.

In deze versie zitten een paar handige nieuwe functionaliteiten zoals:

We werken momenteel druk aan upgrade versie 1.2624. Ons doel is om deze eind dit jaar af te hebben en hem in januari 2022 te gaan lanceren. De "Wat is nieuw" van deze versie kun je hier vinden. Misschien dat je denkt "er staat weinig in". Dat is niet het geval. Wat er allemaal in komt kun je in de Roadmap zien. Wat we al af hebben en intern getest hebben zie je terug in de "Wat is nieuw".

Ook zijn we achter de schermen druk bezig met de ontwikkeling van de Finly koppeling en en Klantportaal. Klantportaal is een webversie van onze welbekende Appviseurs app waarmee ook je eigen klanten inzage kunnen hebben in hun assurantieproducten via hun pc, laptop of pad. Het Klantportaal staat momenteel bij onze pilotkantoren in test.

De Finly koppeling tenslotte biedt een koppeling met de hypotheeksoftware van Finly. Met Finly kun je de complete klantreis beheren van aanvraag tot afsluiten. De gegevens worden vanuit Assu naar Finly gestuurd en de daaruit vloeiende stukken komen automatisch in het docarchief van de hypotheekkaart terecht. De Finly koppeling zal binnenkort voor iedereen beschikbaar zijn.

In dit artikel kun je meer lezen over onze pilots.

 

Eigen inbreng in onze ontwikkelingen

Wil je zelf ook inbreng hebben in onze ontwikkelingen? Bij ons kan dat, want wij werken volgens "de weg van de wens".

Via A.i. Servicedesk heb je namelijk de mogelijkheid om gedurende het hele jaar zaken, waarvan je denkt dat ze onze software en apps kunnen verbeteren, in de vorm vaneen wens in te dienen. Lees hier hoe dit werkt. Je kunt via onze A.i. Community tegelijkertijd ook campagne voeren voor je wens(en).

Wij inventariseren a;;e ingekomen wensen en plaatsen ze een paar maal per jaar in ons A.i. Stemlokaal. Iedereen met toegang tot A.i. Servicedesk krijgt hiervoor van ons een uitnodiging toegestuurd per mail.

 

Gedurende drie weken kun je stemmen op je favoriete wensen. Na deze drie weken sluiten wij het Stemlokaal weer en inventariseren we de meest gestemde wensen in de nieuwe Upgrade versie voor de Roadmap.

Meer weten over bovenstaande procedure? Klik dan snel op onderstaande knop om alles te weten te komen wat je nodig hebt om te gaan stemmen:

 

Gerelateerde artikelen

Artikel- Standaard Zorgplicht Workflows

Niet langer zelf bouwen met deze standaard Workflows

Lees meer

Artikel - 7 januari 2022 einde Digitaal Paspoort

7 januari 2022 stopt het Digitale Paspoort lees verder...

Lees meer

Artikel - Omnummering zakelijke schadeverzekeringen Nationale Nederlanden

Lees meer over de omnummering van Nationale Nederlanden van september 2021 t/m juli 2022

Lees meer