Assu®Upgrades...van A naar Beter

Omdat de ontwikkelingen in de markt niet stil staan en wij via onze klanten tal van nuttige ideeën doorkrijgen is onze software continu in ontwikkeling. In dit artikel willen wij jullie betrekken bij ons interne ontwikkelproces om een idee te geven waar we zoal mee bezig zijn als het gaat over de ontwikkeling van onze assurantiesoftware.

Updates, tussentijdse aanpassingen in Assu

De term "update" zul je ongetwijfeld weleens gehoord hebben. Maar wat houdt deze term nou eindelijk in?

Bugfixes en kleine aanpassingen voeren wij in Assu® door in de vorm van Updates. Deze Updates worden regelmatig (soms op wekelijkse basis) toegevoegd op onze "wat is nieuw" pagina. Houd deze pagina dus goed in de gaten. 

Ook wensen die wij van jullie binnen krijgen kun je terugvinden in de tussentijdse Updates. De wensen die wat ingewikkelder zijn om in te bouwen volgen in een Upgrade.

 

Upgrades, vier keer per jaar een nieuwe versie

Naast Updates zijn er ook nog  Upgrades. Twee lettertjes verschil maar inhoudelijk bevat deze tweede heel wat meer en gaat er ook veel meer tijd in zitten om deze te bouwen.

Upgrades bevatten grotere en ook meer aanpassingen in het pakket. Wij streven ernaar om jaarlijks vier Upgrades klaar te zetten. Ofwel ieder kwartaal eentje. Een Upgrade is er niet zomaar. Voordat deze bij onze klanten terecht komt is hij een heel traject door gegaan.

 

Hotfixes, tussentijdse oplossingen

Naast Updates en Upgrades. hebben we tegenwoordig ook "Hotfixes". Dit zijn tussentijdse oplossingen die automatisch doorgevoerd worden in het pakket. Lees hier meer over onze hotfixes.

 

De weg naar ons doel

En hoe komen wij dan tot al deze ontwikkelingen? De weg die wij volgen om ons doel te bereiken bewandelen wij met behulp van de Scrum methodiek. Op basis van een Scrum planning wordt er iedere 2 weken een Demo gegeven met nieuwe functionaliteiten. Al deze nieuwe functionaliteiten komen ook in onze testscripts en handleiding terecht.

Op het moment dat een release intern in ontwikkeling is zal de versie een 0.0 versie zijn. Deze testscripts worden intern goed doorgenomen gedurende de twee weken van onze interne test. De versie zal dan een 1.0 versie hebben.

Als onze testers een akkoord geven leveren wij een testversie van de nieuwe Upgrade af aan een groep testkantoren die wederom twee weken gaan testen of alles werkt. Deze versie die bij de testkantoren aangebonden wordt zal een 2.0 versie hebben.

Als ook de testkantoren hun akkoord hebben gegeven kunnen wij de Upgrade uit gaan leveren aan al onze kantoren. De versie heeft dan zijn uiteindelijke 3.0 release status. De versie die onze gebruikers de eerste keer in hun scherm te zien krijgen zal 3.1 zijn.

 

Versies van 2020

Ondanks het feit dat de Coronona crisis ons genoodzaakt heeft om hele nieuwe werkvormen te verkennen (hoe hadden we vorig jaar kunnen bedenken dat we via Teams zouden gaan vergaderen op afstand?) hebben we dit jaar een paar mooie Upgrades neer kunnen zetten:

Vanaf 20-02-2020 staat versie 1.2620 beschikbaar. Wat hierin de nieuwe items zijn vergeleken met de vorige versie kun je hier lezen.

Vanaf 16-6-2020 staat versie 1.2621 beschikbaar . De nieuwe punten die in deze versie staan kun hier bekijken.

Vanaf 3-3-2021 staat versie 1.2622 beschikbaar . De nieuwe punten die in deze versie staan kun hier bekijken.

 

Versies van 2021

Vanaf 3-3-2021 is versie 1.2622.3.1 beschikbaar. De wat is nieuw van deze versie kun je hier vinden.

Vanaf 30-6-2021 is versie 1.2623.3.1 beschikbaar. De wat is nieuw van deze versie kun je hier vinden.

In deze versie zitten een paar handige nieuwe functionaliteiten zoals:

  • een koppeling met MyTP
  • Digital Signing
  • De mogelijkheid om gebruikersgroepen aan een taak te hangen

 

Ook zijn we achter de schermen bezig met de ontwikkeling van de Finly koppelingWerklijst en Klantportaal. Klantportaal is een webversie van onze welbekende Appviseurs app zodat ook je eigen klanten inzage kunnen hebben in hun assurantieproducten via pc, laptop of pad. Klantportaal staat momenteel in pilotfase bij een aantal pilotkantoren.

Werklijst is momenteel in pilotfase bij onze testkantoren. Ons doel is om deze beide nieuwe producten eind van dit jaar/ begin van het nieuwe jaar op te kunnen leveren.

De Finly koppeling biedt een koppeling met hypotheeksoftware Finly. Met Finly kunt u de complete klantreis beheren van aanvraag tot afsluiten. De gegevens worden vanuit Assu naar Finly gestuurd en de daaruit vloeiende stukken komen automatisch in het docarchief van de hypotheekkaart terecht. De Finly koppeling zal binnenkort voor iedereen beschikbaar zijn.

In dit artikel kun je meer lezen over deze nieuwe pilots.

In onderstaande afbeelding wordt bovenstaande ontwikkel informatie nog even kort samengevat. Je kunt de stappen bekijken door op de Informatie buttons te klikken: 

Gerelateerde artikelen

Artikel - Omnummering zakelijke schadeverzekeringen Nationale Nederlanden

Lees meer over de omnummering van Nationale Nederlanden van september 2021 t/m juli 2022

Lees meer

Artikel - A.i. Stemlokaal

Jouw stem, jouw Assu...

Lees meer