Disclaimer: Onderstaand vindt u een summiere uitleg over de toegevoegde / aangepaste punten. Voor de werkplekinstructies en uitgebreide handleiding verwijzen wij u naar de F1 toets in Assu®. Versienummers zijn niet perse opeenvolgend.

Vanaf versie 1.0.2592.0

Toegevoegd

Financieel

  • Het is nu mogelijk een wachtcode op een factuur te zetten. Wachtcodes kunnen worden toegevoegd via Onderhoud stamtabellen. Wanneer een factuur een wachtcode heeft, kan deze niet worden afgedrukt, herinnerd of geïncasseerd.
    wachtcode op factuur
  • Het is nu mogelijk om facturen te verrekenen. Daarbij worden middels een memoriaalboeking in uw boekhoudpakket één of meerdere facturen verrekend als betaling op een andere factuur. Wij raden deze functionaliteit aan als alternatief voor het samenvoegen van facturen.
    factuur verrekenen
  • Het is nu mogelijk om een minimaal aantal dagen tussen een aanmaning en een brief aan de maatschappij in te stellen. U gaat hiervoor in het Cockpit-menu naar koppelingen en vervolgens naar boekhoud instellingen.
    minimaal aantal dagen aanmaning brief
  • Er is een optie toegevoegd aan de algemene instellingen onder het tabblad “Financieel” om Assu® automatisch een geïncasseerde factuur van de automatische incasso af te halen nadat deze is gestorneerd via Feniks.
    factuur van incasso afhalen na stornering
  • Het is nu mogelijk om een tweede rekening bij de eigen bedrijfsinstellingen toe te voegen. Bij het maken van een SEPA zal de gevraagd worden welke rekening gebruikt moet worden voor de in-/excasso.
    tweede rekening toevoegen

E-mail

  • Een optie is toegevoegd om een email die vanuit Assu is verstuurd opnieuw te versturen (i.p.v. doorsturen).
    mail opnieuw versturen

VoIP

  • Er is een TAPI Koppeling beschikbaar in Assu®. Indien uw telefooncentrale TAPI ondersteund en er op de PC’s de TAPI driver die bij de centrale hoort is geïnstalleerd kunt u gebruik maken van deze koppeling. U kunt hiervoor contact opnemen met uw systeembeheerder.

Koppelingen met externe pakketten

  • Er is een koppeling met Adviesbrief toegevoegd.
    koppeling met adviesbrief

Schade

  • Bij het maken van een uit te keren factuur komt een tussenscherm. Bij bevestiging wordt naast de factuur ook meteen schade uitkering toegevoegd aan de schade.
    schadeuitkering

Selectie

  • Het is mogelijk om a.d.h.v. een tijd gebonden workflow in combinatie met een selectie automatisch SMS-en te laten versturen door het systeem. Let op! Hiervoor dient er wel genoeg tegoed te zijn om deze sms-en te kunnen versturen. Neem voor meer informatie contact op met onze Helpdesk.

Hiaatbepaling

  • Het is nu mogelijk om de voortgang van het hiaatprofiel op het dossier te gebruiken als sterwaarde. Deze optie kan aan gezet worden via de “Hiaatbepaling” instellingen. Wanneer deze optie aan staat, kan men niet meer zelf de sterwaarde aanpassen. Een klik op de sterwaarde opent dan in plaats daarvan de voortgang van het hiaatprofiel.

Agenda

  • Er is een nieuwe weergave toegevoegd aan de agenda. Naast de werkweek weergave kan men nu kiezen voor de week weergave en de volledige week weergave. De week weergave combineert de zaterdag en de zondag in 1 kolom en de volledige week weergave toont kolommen voor alle 7 dagen in de week. De agenda weergave kan worden geselecteerd middels de knoppenbalk aan de bovenkant van de agendategel.

 

Aangepast

Financieel

  • Bij het samenvoegen van facturen wordt voortaan de polis niet meer gekoppeld aan het resultaat van de samenvoeging. Dit om problemen in de Rekening Courant van de maatschappij te voorkomen. Er wordt gebruik gemaakt van een aparte tussenrekening. Hiervoor dient u bij de boekhoudkoppeling instellingen een juist grootboekrekeningnummer in te voeren.
    tussenrekening toevoegen
  • Bij het overhevelen van een polis die aan een betalingsregeling is gekoppeld zal nu een waarschuwing worden getoond.
  • Het is mogelijk om vanuit het SEPA overzicht het SEPA bestand opnieuw op te kunnen slaan zodat u de batch niet opnieuw hoeft te maken als u het bestand niet langer heeft.
  • Bij kantoren die met de Feniks koppeling werken worden de maatschappij incasso boekingen pas in de administratie verwerkt op het moment van “definitief” maken van de Rekening Courant met de maatschappij (dit was voorheen de RC blokkeren knop).
    rc definitiefmaken
  • Na het synchroniseren van de mutatie boekingen met de administratie kunnen deze niet meer gemuteerd worden.
  • Het synchroniseren met Feniks kan niet meer vaker dan 1 keer tegelijkertijd gedraaid worden.
  • De mogelijkheid om bij maatschappijen via onderhoud – stamtabellen aan te geven op welke RC deze ook getoond moeten worden. Op deze manier hoeft de gebruiker maar 1 maatschappij te selecteren  en zal Assu® automatisch de andere maatschappijen ook selecteren.

Management

  • Management is geheel vernieuwd. Het nieuwe management is sneller en gebruiksvriendelijker gemaakt. Uw provisie voor het gehele jaar voor zover deze niet beschikbaar is in de boekingen zal voor u worden voorspeld. Hiervoor is automatisch een workflow ingericht die elke dag om 21:00 uur een berekening zal uitvoeren op de server.

ADN / Aplaza

  • Oplossing voor de aanlevering van de prolongatieberichten door DAK zodat deze onder DAK vallen en niet samen met andere maatschappijen geprolongeerd moeten worden.

E-mail

  • De mailbox koppeling heeft een nieuw uiterlijk gekregen en is geoptimaliseerd.
  • E-mail gebruikersnaam en wachtwoord kunnen nu per gebruiker worden ingesteld.
    login emailaccount
  • Een in Assu® gemaakte mail die via Assu wordt verstuurd kan niet meer worden opgeslagen zonder deze eerst te versturen.

Digitale documenten

  • Er kan nu worden gegroepeerd in het digitale documenten overzicht. Sleep een kolom naar de aangegeven groepering balk om op deze kolom te groeperen.

Relatiekaart

  • De maximale sterwaarde op de relatiekaart is verhoogd van 4 naar 5.

Polissen

  • Er wordt standaard geen kopie meer gemaakt van de oude polis bij het uit het pakket halen van een onderdeel of bij het aan een pakket toevoegen van een bestaande polis. Het maken van een kopie van de oude polis kan worden aangezet in de algemene instellingen.
  • Het vinkveld 2e gezinsauto is toegevoegd aan motorrijtuigobjecten zodat u deze nu ook correct kan administreren.

Abonnementen

  • De indexatie van abonnementen heeft een nieuw, overzichtelijker uiterlijk gekregen en heeft nu de mogelijkheid om niet alleen het abonnementsbedrag, maar ook de assurantiebelasting en BTW bedragen aan te passen.
  • Op een abonnement kan nu worden aangegeven dat facturen met een afwijkend factuurtype moeten worden gemaakt. Hierbij kunnen factuurtypes geselecteerd worden die men zelf heeft aangemaakt, maar geen systeem factuurtypes.
    afwijkend factuurtype

Workflow

  • Workflows zijn hernoemd naar tijdgebonden servertaken. De functionaliteit hiervan is hetzelfde gebleven.

Selectie

  • Het is nu mogelijk om mailingen te doen op selecties op basis van schades, hypotheken, financieringen en bancaire producten.

Agenda

  • Bij het maken van een agenda afspraak zal het bezoekadres van de relatie nu automatisch worden ingevuld als afspraaklocatie. Is er geen bezoekadres aanwezig, dan zal het postadres worden gebruikt. De voorkeur zal hierbij altijd worden gegeven aan het primaire adres.
    agenda locatie