Artikel- Q en A na A.informatief webinar

Op 23 september 2021 hebben we ons eerste A.informatief webinar gehad waarin we ons nieuwe proces "de weg van de wens" besproken hebben. We hebben teruggeblikt op alle ontwikkelingen van de afgelopen jaren en samen vooruit gekeken naar de nieuwe ontwikkelingen voor het vierde kwartaal. 

Tijdens dit webinar was er ook tijd voor vragen. Maar omdat we in een kwartier tijd niet alle vragen konden beantwoorden, hebben we hieronder een overzichtje gemaakt van de veelgevraagde zaken en er ook gelijk een antwoord bij gezet. Waarbij wij willen zeggen: kan er nu iets niet en wil je dat dat wel kan in de toekomst? Meld de functionaliteit aan als wens via onze A.i. Servicedesk.

 

  • Raden jullie ons een bepaald boekhoudpakket aan?

Nee, dit doen wij niet omdat je eigen boekhouder meestal het beste weet welk pakket voor jouw organisatie het meest passend is.

 

  • Ik werk met Google Workspace voor mijn e-mails en agenda... valt dat ook te combineren met de nieuwe Assumailbox?

De e-mails wel, de agenda synchroniseren wij momenteel niet naar de AssuMailbox.

 

  • Als volmachten met hun eigen Assu werken...vult Assu die dan ook?

Op dit moment geven wij enkel naw gegevens door via de AWI koppeling

 

  • Is er een twee staps inlog mogelijk?

Voor Assu is dit niet mogelijk. Voor onze apps (Assu2Go en Appviseurs) binnenkort wel en onze nieuwe Assu2.0 krijgt ook de mogelijkheid tot een twee staps inlog.

 

  • Kan ik met Assu2Go relatiegegevens updaten?

Nee, dat kan niet.

 

  • Worden er ook wensen afgekeurd en zo ja waarom?

Wij keuren wensen af als ze technisch niet uitvoerbaar zijn, functionaliteiten reeds ingebouwd zitten in ons pakket of als een wens heel erg specifiek voor 1 kantoor is. Lees hier meer over ons proces met betrekking tot wensen.

 

  • Wanneer kan ik het Klantportaal gebruiken?

We streven ernaar om het Klantportaal einde Q4 uit de testfase te hebben. Wil je alvast wat previews zien? Kijk dan snel hier waar je screenshots en een handleiding kunt vinden van zowel de telefoon app als de pc versie.

 

  • Is het straks mogelijk om op 1 manier in beide Appviseurs apps in te kunnen loggen?

Ja dat kan. Straks kun je zowel op de telefoon app van Appviseurs als de Klantportaal Appviseurs app op je pc op dezelfde manier inloggen.

vraag en antwoord
  • Blijft de ondersteuning van boekhoudpakket Feniks bestaan?

Ja, deze blijft bestaan. Wij bouwen echter geen grote nieuwe functionaliteiten meer in. Indien je interessante aanvullingen hebt kun je deze door middel van een wens kenbaar maken.

 

  • Krijgt Assu2.0 ook NHB hypotheek functionaliteiten?

Op dit moment weten wij nog niet exact wat wij op hypotheek gebied extra gaan inbouwen in de nieuwe Assu, maar we gaan wel met een groep klanten samen zitten om de hele hypotheekmodule opnieuw te schrijven zodat er meer mogelijkheden in zullen zitten dan in de huidige versie.

 

  • Blijft de koppeling met Snelstart bestaan?

Ja, deze blijft bestaan.

 

  • Komt er een koppeling met Nedasco?

Op dit moment ligt er geen koppeling met Nedasco in de planning. Een overzicht van al onze huidige koppelingen kun je hier vinden.

 

  • Kun je met het nieuwe Klantportaal voor alle producten documenten uploaden?

Ja dat kan. Zowel voor relaties, als voor polissen, hypotheken, bancaire producten, schades en financieringen kun je straks documenten uploaden.

 

  • Kun je documenten zowel via Assu als via Appviseurs koppelen?

Documenten zijn zowel met Assu als met Appviseurs te koppelen.

 

  • Geven jullie ook demo's voor andere boekhoudpakketten?

Nee, wij geven alleen demo's van Assu, onze eigen apps en onze journaalposten module.

 

  • Kun je ook schade- en andere formulieren aanmaken via Digital Signing?

Nee, middels Digital Signing kun je alleen documenten laten ondertekenen. Het aanmaken van documenten doe je via Assu.

 

  • Hoe kan ik de Werklijst en/of de AssuMailbox aanvragen?

Lees hier hoe je deze twee nieuwe modules aan kunt vragen.

 

  • Kan ik met de nieuwe AssuMailbox ook mijn bestaande e-mail accounts blijven gebruiken en inzien?

Ja dat kan. bestaande accounts worden mee overgezet. Lees hier meer over de werking van de AssuMailbox.

 

Wij hopen dat wij met dit overzicht al jullie vragen beantwoord hebben die jullie hadden na ons webinar. Heb je nog vragen? Neem gerust contact op met onze Support afdeling.

met vriendelijke groeten,

 

team A.i. Automatisering