Artikel - 7 januari 2022 einde Digitaal Paspoort

Beste relatie,

 

Op 22 juli 2021 heeft SIVI in een persbericht laten weten dat het Digitale Paspoort vanwege veiligheidsredenen niet meer gebruikt zal worden na 7 januari 2022. Dit houdt in dat alle Digitale Paspoorten die dit jaar nog worden verlengd, 7 januari 2022 als einddatum zullen krijgen en dus niet meer gebruikt kunnen worden. Meld je vóór 1 december aan voor het nieuwe bedrijfscertificaat om er zeker van te zijn dat alles nog naar behoren werkt in het nieuwe jaar!

 

Inloggen extranetten:

Na deze datum kan bij een groot aantal aanbieders alleen nog worden ingelogd met eHerkenning

Informatie over eHerkenning en het Digitale Paspoort vind je op de site van Digidentity. Het persbericht van SIVI over het einde van het Digitale Paspoort vind je op de site van SIVI (klik op onderstaande afbeelding om naar de site te gaan):

Wat nu?

SIVI roept adviseurs op, die het Digitale Paspoort alleen gebruiken om documenten en berichten op te halen via APLAZA op om over te stappen, om het Bedrijfscertificaat te bestellen via Solera Nederland

Heb je een Bedrijfscertificaat? (hieronder een overzichtje van de betreffende acties):

  • Ik weet het niet (actie)
    • Weet je niet zeker of je al gebruik maakt van dit Bedrijfscertificaat? Neem dan gerust contact op met de Servicedesk van Solera op: 088-6006400, menukeuze 3. Krijgt u van Solera te horen dat u er al eentje heeft? Lees dan verder bij "Ik heb al een Bedrijfscertificaat". Heeft u er geen? Lees dan verder bij "Ik heb geen Bedrijfscertificaat").

 

  • Ik heb geen Bedrijfscertificaat (actie)
    • Heb je nog geen Bedrijfscertificaat van Digidentity vul dan ruim voor 7 januari aanstaande het aanvraagformulier in. Je vindt dit formulier op de site van Solera. Hierna ontvang je gegevens (lees verder bij "ik heb een Bedrijfscertificaat aangevraagd").

 

  • Ik heb al een Bedrijfscertificaat (actie richting A.i. Automatisering )
    • Beschik je al over een Bedrijfscertificaat? Neem dan contact op met A.i. Automatisering via een ticket in A.i. Servicedesk met de vraag om dit certificaat voor APLAZA in te richten

 

  • Ik heb een Bedrijfscertificaat aangevraagd (actie richting A.i. Automatisering als je gegevens hebt ontvangen)
    • Beschik je al over dit Bedrijfscertificaat van Digidentity maak dan een ticket aan in onze A.i. Servicedesk. Let op: zelf GEEN Bedrijfscertificaat downloaden. Dit regelen wij voor je. Vermeld in je ticket het volgende:
    • Het e-mail adres van de I09-postbus (bijvoorbeeld ...123456@inca.aims.abz.nl)
    • De BCC code. Deze code bestaat uit 6 tekens die je in twee delen ontvangt (e-mail en SMS)
    • Wachtwoord van de I09-postbus. Dit kun je vinden in Assu als je via het witte boekje naar "Instellingen-ADN" gaat en klik hier op het loepje om het wachtwoord te tonen

 

Het koppelen van het Bedrijfscertificaat:

Na het inregelen dient het Bedrijfscertificaat gekoppeld te worden aan de maatschappij. Hierbij heb je 3 mogelijkheden:

 

Heb je na het lezen van bovenstaande informatie nog vragen? Geen probleem.

Neem gerust contact op met onze Support afdeling: 076-5716178 / info@aiautomatisering.nl

Gerelateerde artikelen

Artikel- Standaard Zorgplicht Workflows

Niet langer zelf bouwen met deze standaard Workflows

Lees meer

Artikel - Omnummering zakelijke schadeverzekeringen Nationale Nederlanden

Lees meer over de omnummering van Nationale Nederlanden van september 2021 t/m juli 2022

Lees meer