A.i. Servicedesk, niet alleen voor storingen

Je hebt een probleem met Assu... even een ticket aanmaken in A.i. Servicedesk en onze Supportdesk helpt je weer op weg. Dit is 1 van de mogelijkheden van A.i. Servicedesk. Maar dit systeem is er niet alleen voor het doorgeven van storingen. In dit uitgelicht artikel willen we je meenemen in de andere mogelijkheden binnen A.i. Servicedesk.

 

Een wens of verbetering doorgeven

In A.i. Servicedesk kun je ook terecht als je een wens door wilt geven of een functionele verbetering van ons assurantiepakket of 1 van onze apps. We kunnen uiteraard geen systeem helemaal naar wens inrichten, maar met behulp van ons "weg van de wens" proces worden alle wensen verzameld en kunnen Assu gebruikers samen stemmen op de wensen die je graag ingebouwd ziet in de nieuwe Upgrade van je pakket.

Lees hier meer over het indienen van wensen/verbeteringen via A.i. Servicedesk.

 

Een selectie aanvragen

In Assu heb je de mogelijkheid om zelf selecties aan te maken. Hoe je dit kunt doen kun je hier lezen in onze Assu handleiding.

Wij begrijpen dat het maken van een selectie soms niet makkelijk is omdat je precies moet weten waar je gegevens staan in je systeem. Ook kan het maken van een erg uitgebreide selectie soms best wat tijd kosten. 

Om je tijd te besparen bij het maken van een selectie heb je in A.i. Servicedesk de mogelijkheid om zelf een selectie naar wens aan te vragen. Lees hier hoe je dit doet.

 

Technische ondersteuning aanvragen

Stel, er komen binnenkort twee nieuwe medewerkers op kantoor. Voor deze mensen moeten er nieuwe clients aangevraagd worden. Ook kun je denken aan de installatie van een nieuw bedrijfscertificaat of er staat een migratie op de agenda die uitgevoerd moet worden.

De installatie van een nieuwe server, al dan niet in combinatie met een nieuwe client of meerdere clients behoort ook tot de mogelijkheden bij technische ondersteuning aanvragen. Het draait hier uiteraard om ondersteuning op maat omdat ieder kantoor met een andere hardware inrichting werkt. Lees hier hoe je dit doet.

 

Informatievoorziening niet in orde? Laat het ons weten

Wij proberen onze informatievoorziening zo optimaal mogelijk in orde te hebben. Kom je toch iets tegen wat niet duidelijk is, of ontdek je een enorme typefout... Laat het ons weten. Lees hier hoe je een ticket aanmaakt over informatievoorziening.

 

De status van een ticket aanpassen

Een ticket kan diverse statussen hebben. Als we je ticket in behandeling nemen, dan zal je zien dat de status wijzigt. We zullen je hieronder een overzicht geven van alle statussen die we hanteren als het om tickets gaat:

  • Wachtend op ondersteuning: het ticket is ontvangen maar de Support desk heeft er nog niet naar kunnen kijken
  • Actief: het ticket is door ons op "opgelost" gezet. Bij de klant is echter gebleken dat de geboden oplossing niet de juiste is. We zoeken verder naar de juiste oplossing.
  • In behandeling: een Support medewerker is naar het ticket aan het kijken.
  • Geannuleerd: een Support medewerker heeft in overleg met de klant besloten dat het ticket overbodig is geworden
  • Geëscaleerd: de tijd tot oplossing van het ticket is is overschreden (hoe je zelf kunt escaleren kun je hier lezen)
  • Wachtend op klant: er is in het ticket iets niet duidelijk waardoor Support contact op heeft moeten nemen met de klant. Degene die het ticket aan heeft gemeld krijgt een vraag terug en wij wachten op antwoord,
  • Ingepland in agenda: het ticket kan niet zo snel opgelost worden. Dan is het nodig dat er tijd voor ingepland dient te worden in een agenda. Dit kan het geval zijn als het bijvoorbeeld om een ingewikkelde selectie gaat of dat er een andere afdeling voor geraadpleegd dient te worden.
  • Opgelost: als volgens ons het juiste antwoord gegeven is zetten wij het ticket op opgelost.
  • Gesloten: Het probleem dat in het ticket aangemeld was, is ook daadwerkelijk opgelost. Het ticket wordt dan door de klant gesloten.
  • In behandeling Applicatiebeheer: als het probleem te ingewikkeld is om door Support opgelost te worden dan zetten we het door naar de afdeling applicatiebeheer. Hier werken onze programmeurs die bijvoorbeeld in de database kunnen werken om daar een probleem op te lossen.
  • In behandeling externe partij: er is een vraag gesteld bij een derde partij. het kan hierbij bijvoorbeeld gaan over APLAZA, Solera of een systeembeheerder.
  • Opgelost komende update: het probleem is gevonden maar niet direct op te lossen. De oplossing wordt ingebouwd in een nieuwe update van de huidige versie van Assu (lees hier meer over updates en upgrades)
  • Wachtend op update: het probleem s reeds opgelost in een update. Dit is alleen een andere versie van Assu dan die de klant heeft.

 

Wil je de status van een ticket aanpassen? Dat kan in een eenvoudige handeling. Lees hier hoe je dit doet.

Ticket opgelost? Geef ons een waardering

Last but not least.... Je ticket is opgelost. Je kunt weer verder met je werkzaamheden. Wij horen graag hoe je onze service ervaren hebt. Aarzel niet, klim in je toetsenbord en geef ons een sterwaardering. Wij horen graag wat jullie waardering is zodat wij onze service kunnen blijven verbeteren waar nodig.

 

We hopen je met dit overzicht een goed beeld te hebben gegeven van de mogelijkheden binnen A.i. Servicedesk. Mis je iets, of is er iets niet duidelijk voor je? Aarzel niet om contact op te nemen met onze Support afdeling.

 

Met vriendelijke groeten,

team A.i. Automatisering

 

 

Volg ons en blijf op de hoogte

Gerelateerde artikelen

Koppeling met Mailchimp

Sterke e-mailcampagnes opzetten en volgen met Mailchimp

Lees meer

Zelf inregelen van je verlengde bedrijfscertificaat met onze wizard

Verlenging van je bedrijfscertificaat... het hoeft niet moeilijk te zijn

Lees meer

Veilig inloggen in Assu (vanaf versie 1.2626.3.1)

Lees hier alles over de nieuwe veilige manier van inloggen vanaf versie 1.2626.3.1

Lees meer